خودسازی

در نَفْسی که مُهَذّب نشده، عِلم حجاب ظلمانی است. امام خمینی رحمة الله علیه

خودسازی

در نَفْسی که مُهَذّب نشده، عِلم حجاب ظلمانی است. امام خمینی رحمة الله علیه

خودسازی

بچه ها اگر شهر سقوط کرد، آن را دوباره فتح می کنیم. مواظب باشید "ایمانتان" سقوط نکند.
شهید جهان آرا
..................................
مولا علی(علیه السلام): ای مردم!
در راه راست، از کمی روندگان نهراسید.
نهج البلاغه، خطبه 201
.................................
خلافِ آنچه بسیاری می پندارند، آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت، نه با دموکراسی غرب، که با "اسلام آمریکایی" ست. که اسلام آمریکایی از خودِ آمریکا دیر پاتر است.
شهید آوینی
..................................
اَلیس الله بکاف عَبده؟ ( زمر/36 )
آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟!
..................................
عاشورا درس می دهد که در ماجرای دفاع از دین، از همه چیز بیشتر، برای انسان "بصیرت" لازم است. بی بصیرتها فریب می خورند. بی بصیرتها در "جبهه ی باطل" قرار می گیرند، بدونِ اینکه خود بدانند.
امام خامنه ای 71/4/22
..................................
باید کسانی که دلسوزند، نگذارند "معیارهای الهی" در جامعه عوض شود.
امام خامنه ای 71/4/22
..................................
حقیقتاً این واقعیتی است که برای یک انقلاب، "انسان‌سازی" از همه چیز مهمتر است. اگر انقلاب، انسان‌سازی نکند، هیچ کاری نکرده است.
امام خامنه ای 69/10/10
..................................
ألَم یَعلَم بأنَّ اللهَ یَری (علق/14)
آیا نمی دانست که خدا او را می بیند؟!
..................................
"عوام" یعنی کسانی که وقتی "جَو" به سمتی می رود، آنها هم دنبالش می روند و تحلیلی ندارند.
امام خامنه ای 75/3/20
..................................
ما که رفتیم، مادر پیری دارم و ۱ زن و سه بچه قدو نیم قد، از دار دنیا چیزی ندارم جز یک پیام : قیامت یقه تان را میگیرم اگر ولی فقیه را تنها بگذارید.
(شهید مجید محمدی)
..................................
فحش اگر بدهند آزادی بیان است !
جواب اگر بدهی "بی فرهنگی" !
سؤال اگر بکنند آزاداندیشند ،
سؤال اگر بکنی "تفتیش عقاید" !
تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند !
جواب اگر بدهی دروغگویی !
مسخره ات بکنند انتقاد است !
جواب اگر بدهی بی جنبه ای !
اگر تهدیدت کنند دفاع کرده اند !
اگر از عقایدت دفاع کنی "خشونت طلبی" !
حزب اللهی بودن را با همه تراژدیهایش دوست دارم.
*شهید آوینی*

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ب.ظ

رابطه مستقیمِ توسعه یافتگی و افزایش ناامنی!



به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع یک مورد دیگر تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور این کشور روز سه شنبه خواستار بررسی آگاهی های ملی در مورد خشونت با سلاح گرم شد و گفت این گونه حوادث به سطحی باور نکردنی رسیده و برای کشوری مثل آمریکا این موضوع شرم آور است.



وی در سخنانی گفت : "آمریکا تنها کشور پیشرفته جهان است که چنین حوادثی در آن روی می دهد و در حال حاضر، هر هفته شاهد یکی از آنها هستیم؛ هیچ کشوری مثل ما نیست، آمریکا باید از خود شرم کند که نمی تواند حتی یک قانون جزیی برای محدود کردن استفاده از سلاح وضع کند."

 

اوباما افزود بدترین موضوع در دوران ریاست جمهوری وی تاکنون این بوده که کنگره هیچ اقدام اساسی برای آنکه سلاح به دست افراد خلافکار نیفتد، انجام نداده است.

 

وی در ادامه گفت: "میزان خشونت ها با سلاح گرم به سطحی باورنکردنی رسیده است، هیچ کشور پیشرفته‌ای در جهان این موضوع را نمی پذیرد." 

انتهای پیام


*****************


در حال حاضر توسعه یافته ترین کشورهای جهان 8 کشور می باشند، که به آنها گروه G8 گفته می شود.در بین گروه G8 نیز توسعه یافته ترین کشور آمریکاست. پس آمریکا توسعه یافته ترین کشور جهان است. جالب است بدانید نا امن ترین کشور جهان هم آمریکاست!!!

 مردم مجبورند در ایالات متحده آمریکا برای حفظ امنیت ِ خود سلاح حمل کنند!!!

حال باید دید که چرا امنیت در این کشورها به این شکل است؟ علتِ اینکه شخص، در جامعه ناامنی ایجاد میکند، این است که آن فرد در خانواده به طورِ صحیح تربیت نشده است، و یا اصلاً خانواده ای نداشته است که آن را تربیت کنند!!! خانواده محلِ انتقالِ ارزشها از نسلی به نسل دیگر است. خانواده محلی است که تربیتِ صحیح فرزندان در آنجا صورت می گیرد و فرزند یاد می گیرد که دزدی نکند، ناامنی ایجاد نکند، اخلاق و قانون مداری را یاد می گیرد و ... . حال وقتی که شما کشورهای توسعه یافته را نگاه می کنید، می بینید که در آنها نهادِ خانواده به سمت نابودی می رود، و خانواده هویتِ خود را از دست داده است. بسیاری از فرزندانی که در توسعه یافته ترین کشورهای جهان به دنیا می آیند خانواده ای ندارند! و حتی اگر در خانواده متولد بشوند، توسطِ خانواده شان تربیت نمی شوند! زیرا پدر و مادری بالای سرشان نیست که آنها را تربیت کنند! پدر و مادر هر دو نیروی کار هستند. الگوی تولید و الگوی مصرف که براساس توسعه یافتگی تدوین شده است، پدر و مادر را مجبور می کند که هر دو نیروی کار باشند و برای گذرانِ زندگی صبح تا شب کار کنند.

حال سؤال اینجاست که، آیا این پدر ومادر فرصتی برای تربیتِ فرزندانِ خود دارند؟ در ادامه این فرزند بزرگ خواهد شد و به خاطر عدمِ تربیتِ خانواده، دست به ناامنی می زند. و نتیجه اینکه توسعه یافته ترین کشورِ جهان،  می شود ناامن ترین کشور در جهان! و مهم ترین پیامد توسعه این شد که،  نهادِ با ارزشِ خانواده، به خاطرِ توسعه یافتگی از بین رفت.

در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مهمترین نهادِ مورد توجه نهادِ خانواده است، و ما در این دهه(دهه ی پیشرفت و عدالت) باید تلاش کنیم برای تولیدِ این الگو.


اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی


نظرات  (۱)

۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۲۹ علیرضا فلاح
سلام
وب خوبی داری
اگه مایل به تبادل لینک هستی لینک کن خبر بده ممنون

پاسخ:
سلام، ممنون.
لینک شدید، یا علی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">